A kis Bandit most jól megmutatja, hogyan kell anélkül koptatni az aszfaltot, hogy akár egy csepp benzint is feleslegesen elégetne, illetve hogyan lehet az elsőkerekezős mutatványoknak búcsút intve, óriási dobból csöndesen duruzsolva átsuhanni az Euro3-as környezetvédelmi norma által állított követelményeken. A GSF ettől még a motorosok többségének igényeire szabható középkategóriás motor maradt.Az új Bandittal való találkozásom előestéjén egy barátomnak köszönhetően frissítő sétát tettem egy régi, karburátoros, levegő-olajhűtéses GSF600-zal, egy kövér tankos, füstölgő, hangos dobos városi gengszterrel. Ez a technikai fejlődés: karburátorsorok mennek, injektorok jönnek, jön a nyugalom és a béke, a zajból adódó konfliktusok minimalizálása, szóval minden sokkal moderáltabb.
A legszembetűnőbb változtatás a blokkot érte, ami 2007-től már vízhűtéses, ráadásul a GSF-nek fennállása óta először van teljes mértékben hozzá tervezett, és nem más modelltől adaptált blokkja. A hengerek furat x löket mérete 65,5 x 48,7 mm, mindegyikhez négy szelep tartozik, melyek meredek, 17 fokos szögben helyezkednek el. Az új blokk egyrészt keskenyebb lett, másrészt a váló enyhe átalakításának köszönhetően csökkent a hossza is. A versenypályáról érkezett az utcai motorba a SCEM (vagyis Suzuki Composite Electrochemical Material), ami jobb illesztést, megnövekedett hőtűrést és kevesebb energiaveszteséget hoz az új Banditnak.
A 650-es blokk 10200-as fordulatnál 85 lóerő teljesítményt ad le, ez pedig halványan érzékelteti, hogy a régi Bandit 77,5 lóereje 10 500-nál - ugyanekkora térfogatú blokkból - valószínűleg nem volt az optimális energiafelhasználás csúcsa. 8900-as percenkénti fordulatnál éri el a maximális, 61,5 Nm-es nyomatékát, és bár 12500-at forog tiltásig, nincsen olyan jó hangja, hogy különösen érdemes lenne kínozni az öko-blokkot.
Motor típusa | 4 ütemű, 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC |
Furat x Löket | 65,5 X 48,7 mm |
Hengerűrtartalom | 656 köbcentiméter |
Teljesítmény (LE/ford. percenként) | 85/10500 |
Nyomaték (Nm/ford. percenként) | 61.5/8900 |
Sűrítési arány | 11,5:1 |
Gyújtás | Elektronikus (tranzisztoros) |
Indító rendszer | Elektromos |
Kenés | Nedves olajteknő |
Erőátvitel | 6 sebességes mechanikus |
Primer áttétel | 85/50 (1,7) |
Végáttétel | 48/15 (3,2) |
Váz típusa | Nagy szilárdságú acél dupla bölcsőváz |
Villaszög / Utánfutás | 26 fok / 108 mm |
Felfüggesztés elöl | 41 mm-es villák, tekercsrugóval, olajcsillapítással és állítható rugóelőfeszítéssel |
Felfüggesztés hátul | Csatolt lengőkar állítható rugóelőfeszítéssel |
Kerékabroncs elöl | 17M/C x MT3,5 |
Kerékabroncs hátul | 17M/C x MT5,0 |
Fékek elöl | Dupla tárcsafék |
Fékek hátul | Tárcsafék |
Gumiabroncs elöl | 120/70 ZR17 M/C 58W |
Gumiabroncs hátul | 160/60 ZR17 M/C 69W |
Üzemanyagtartály | 19 liter |
Hosszúság | 2130 mm |
Szélesség | 790 mm |
Magasság | 1095 mm / 1225 mm |
Tengelytáv | 1470 mm |
Ülés magasság | 770 mm / 790 mm |
Önsúly | 215 kg / 219 kg |