A GSX-R750 története 1985-ben kezdődött mint a SUZUKI verseny technológia utcai megtestesülése. Minden modellévben alapos fejlesztésen esett át, páratlanul hosszú modelltöténetet megérve ezáltal. A 750-es sorozat tagjai igazi telivérek a sportmotorok világában.
A '85-ben debütált GSX-R750, arra teremtetett, hogy kielégíste "a pályára született, pályára visszatérni" koncepció megszállotjainak mérhetetlen vágyakozását.
A GSX-R750 évrõl-évre megújult generációi végig hűek maradtak ehhez a koncepcióhoz, folyamatos és rendkívüli fejlesztőmunka eredményeként a GSX-R család méltán nevezhető a motorkerékpárok történelmében a legnépszerűbb szériának. A verseny technika folyamatos alkalmazása a fejlesztés során egy rendkívül sportos, szemet-gyönyörködtető és biztonságos motorkerékpárt szült. A GSX-R750-ről kötelezõ a versenyek vonatkozásában is beszélnünk, a motorsport körüllengi de inkább áthatja szellemiségét.
A Suzuki GSX-R 750 több, mint motorkerékpár. A GSX-R vérvonal alapítója, az igazi ős. Majdnem két évtizedes múltja megalapozta az utcai-sportmotor gyártást, és létrehozott egy új utcai géposztályt, a verseny-replikát. A motor a GP versenymotoron alapszik. Az eredeti GSX-R 750 forradalmasította a szériamotorral való versenyzést, és életre hívta a szlogent, amely szerint „A pályán született és oda tért vissza”.
Modellévről modellévre versenyzőről versenyzőre az egyetlen állandó a történetben az eredeti koncepció megvalósítása azáltal, hogy versenyeket és bajnokságokat nyer évről évre. A Suzuki GSX-R 750-es egyre inkább kiszorítja a versenytársakat a 750-es kategóriából mind a pályán, mind a piacra szánt modelleknél, megvalósítva ezzel a szlogent: Urald a versenypályát. A GSX-R 750 sikere a Suzuki büszkesége, és a tervezők mindent elkövetnek azért, hogy a Suzuki megtarthassa ezt az örökségét, most és a jövőben egyaránt.
Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, soros négyhengeres, hengerenként négyszelepes DOHC
Lökettérfogat: 749,1 cm 3
Furat x löket: 72 x 46 mm
Max. teljesítmény: 148 LE 12 800 1/min-nél
Max. nyomaték: 86 Nm 10800 1/min
Kompresszióviszony: 12,3:1
Üzemanyag-ellátás: 46 mm-es befecskendező
Váltó: hatfokozatú
Első futómű: 43 mm-es fordított teleszkópvilla, minden paramétere állítható
Hátsó futómű: himbás felfüggesztésű központi rugóstag, minden paramétere állítható
Első fék: radiális felépítésű négydugattyús duplatárcsa, 300 mm-es átmérőjű
Hátsó fék: kétdugattyús féknyereg, 220 mm-es féktárcsa
Gumik: 120/70 ZR17 elöl és 180/55 ZR17 hátul
Üzemanyagtank: 17 liter
Hossz: 2055 mm
Szélesség: 715 mm
Magasság: 1150 mm
Villaszög/utánfutás: 23 /93 mm
Tengelytáv: 1400 mm
Hasmagasság: 128 mm
Ülésmagasság: 825 mm