Hát nem csinos? A Suzuki Hayabusa, Suzuki GSXR1300R, az anyahajó, Busa, Tamagocsi, vagy esetleg dagadt malac - és még ki tudja minek keresztelték el. 1998 őszén, a müncheni motorkiállításon forgott körbe-körbe a színpadon. Álltam a tömegben, és épp annyira tűnt kecsesnek, mint egy palackorrú delfin, és ezen a szocialista divatvilágban még kíméletlenül hússzínünek nevezett barnás árnyalat sem segített. Azóta már megbarátkoztam vele, sőt feketében egyenesen gyönyörű.
A hosszú tengelytáv miatt azt gondolhatnánk, hogy a Hayabusa nem egy ágaskodó paripa. Az egyenletesen leadott iszonyú nyomaték azonban a 190-es hátsó gumira rántja a hirtelen kiengedett kuplungú motort. Az első, 120 mm-es rugóút ellen a 400-m-en indulók mindent elkövetnek, összehúzó berendezéssel minimálisra csökkentik, ezzel elveszik egykerekezési hajlandóságát. Hogy miről ismerszik meg egy erős motorkerékpár? Arról, hogy míg a kilométeróra mutatója őrülten pörög, addig kollégája a fordulatszámmérőben csak időnként flegmatikusan mozdul egyet. A 2008-as Hayabusának klasszikus kerek műszerei vannak - mindenekelőtt azonban az övé minden idők legerősebb gyári erőforrása. Az 1340 köbcentis négyhengeres 196 lóerőt és 157 Newtonmétert teljesít, mindezt ram-air hatás nélkül. Emellett még az előző modell 173 lóereje és 141 Newtonmétere is elhalványul. 6500/min fölött a Suzuki nagy vasa egy új dimenzióra nyit ajtót, a teherautók úgy állnak a szélső sávban, mintha odaszegezték volna őket
. 295 km/h-nál az elektronika leszabályoz. Ötödikben és hatodikban a Hayabusa beleütközik a "Gentlemen’s Agreement" által felállított falba. Odáig viszont mindent megelőz, aminek kereke van és nem szárnya. Megbízható, erős és szinte utolérhetetlen. Teljesen mindegy, hogy ki jön mögöttünk, a jó kilátást biztosító visszapillantó tükrök egy-kettőre újra üressé válnak. Még 250 fölött is drámaian tol…
Az új Hayabusa 7,3 másodperc alatt gyorsul nulláról 200-ra. Van még kérdés? Szinte természetesnek vesszük a már egészen kis fordulatnál bekövetkező sebességnövekedést. Ez viszont csalóka: 60-ról 180-ra hatodikban már 10 és fél másodpercre van szüksége. Közepes fordulatszámon finom vibrációk csiklandozzák kezünket és más nyúlványainkat, különösen, amikor elvesszük a gázt. Ezenkívül azonban a négyhengeres erőforrás selyempuhán jár.A vezérlés három gyújtásgörbét tartogat, a teljes erejű A mód mellett B-t és C-t is választhatunk. Ezeknél a befecskendező- és gyújtásszoftver erősen korlátozza a teljesítményt és a forgatónyomatékot. Mindez kedvezőtlen körülmények között, például nedves úton előnyös.
Hengerürtartalom: 1340 cm3
Max. teljesítmény: 197 LE (144 KW) 9500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 155 Nm 7200/min-nál
Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg
Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg
Gumi elöl: 120/70-ZR17
Gumi hátul: 190/50-ZR17
Tengelytáv: 1485 mm
Tömeg: 220 kg
Végsebeség: 299 km/h