Suzuki Motorok

Suzuki Motorok Jellemzői

 

 

300 kilométer egy óra alatt - eszelősen gyors. 83,4 métert haladunk egy másodperc alatt. Csak nézzünk 83 méterrel magunk előtt egy pontra, és számoljunk egyig. Ott vagyunk.
  
  
  

Hát nem csinos? A Suzuki Hayabusa, Suzuki GSXR1300R, az anyahajó, Busa, Tamagocsi, vagy esetleg dagadt malac - és még ki tudja minek keresztelték el. 1998 őszén, a müncheni motorkiállításon forgott körbe-körbe a színpadon. Álltam a tömegben, és épp annyira tűnt kecsesnek, mint egy palackorrú delfin, és ezen a szocialista divatvilágban még kíméletlenül hússzínünek nevezett barnás árnyalat sem segített. Azóta már megbarátkoztam vele, sőt feketében egyenesen gyönyörű. 

hayabus2.jpg

A hosszú tengelytáv miatt azt gondolhatnánk, hogy a Hayabusa nem egy ágaskodó paripa. Az egyenletesen leadott iszonyú nyomaték azonban a 190-es hátsó gumira rántja a hirtelen kiengedett kuplungú motort. Az első, 120 mm-es rugóút ellen a 400-m-en indulók mindent elkövetnek, összehúzó berendezéssel minimálisra csökkentik, ezzel elveszik egykerekezési hajlandóságát. Hogy miről ismerszik meg egy erős motorkerékpár? Arról, hogy míg a kilométeróra mutatója őrülten pörög, addig kollégája a fordulatszámmérőben csak időnként flegmatikusan mozdul egyet. A 2008-as Hayabusának klasszikus kerek műszerei vannak - mindenekelőtt azonban az övé minden idők legerősebb gyári erőforrása. Az 1340 köbcentis négyhengeres 196 lóerőt és 157 Newtonmétert teljesít, mindezt ram-air hatás nélkül. Emellett még az előző modell 173 lóereje és 141 Newtonmétere is elhalványul. 6500/min fölött a Suzuki nagy vasa egy új dimenzióra nyit ajtót, a teherautók úgy állnak a szélső sávban, mintha odaszegezték volna őket

. hayabusa1.jpg295 km/h-nál az elektronika leszabályoz. Ötödikben és hatodikban a Hayabusa beleütközik a "Gentlemen’s Agreement" által felállított falba. Odáig viszont mindent megelőz, aminek kereke van és nem szárnya. Megbízható, erős és szinte utolérhetetlen. Teljesen mindegy, hogy ki jön mögöttünk, a jó kilátást biztosító visszapillantó tükrök egy-kettőre újra üressé válnak. Még 250 fölött is drámaian tol… 

Az új Hayabusa 7,3 másodperc alatt gyorsul nulláról 200-ra. Van még kérdés? Szinte természetesnek vesszük a már egészen kis fordulatnál bekövetkező sebességnövekedést. Ez viszont csalóka: 60-ról 180-ra hatodikban már 10 és fél másodpercre van szüksége. Közepes fordulatszámon finom vibrációk csiklandozzák kezünket és más nyúlványainkat, különösen, amikor elvesszük a gázt. Ezenkívül azonban a négyhengeres erőforrás selyempuhán jár. 

Közvetlenül a hidegindítás után a hajtómű kissé durván veszi a gázt. Ez viszont gyorsan megváltozik: a dupla pillangószelepek házicicává szelídítik a vadászsólyom gázvételét. Mindez csak a gázelvétel utáni kigyorsításra nem igaz, ilyenkor a teljesítménynövekedés kissé darabosan indul meg. Az antihopping kuplung erős kezet igényel, de az előző modelltől eltérően rángatás nélkül működik. A két hatalmas, háromszögletű kipufogóból tompa, feltűnésmentes dobogás hallatszik, amit az airboxból jövő jóleső dorombolás kísér. 

A vezérlés három gyújtásgörbét tartogat, a teljes erejű A mód mellett B-t és C-t is választhatunk. Ezeknél a befecskendező- és gyújtásszoftver erősen korlátozza a teljesítményt és a forgatónyomatékot. Mindez kedvezőtlen körülmények között, például nedves úton előnyös. údaje

Hengerürtartalom: 1340 cm3

Max. teljesítmény: 197 LE (144 KW) 9500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 155 Nm 7200/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70-ZR17

Gumi hátul: 190/50-ZR17

Tengelytáv: 1485 mm

Tömeg: 220 kg

Végsebeség: 299 km/h

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 25
Heti: 70
Havi: 234
Össz.: 67 133

Látogatottság növelés
Oldal: Hayabusa
Suzuki Motorok - © 2008 - 2024 - gsx-r.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »