A japán négyszázas motorok többnyire a Superbike-ok kicsinített misai és azok szélárnyékából kibújva aratják sikereiket. A Suzuki GSX-R 400-asnál ez fordítva történt, ő érkezett a GSX-R 750 előtt. És sok nagy motor meghúzhatja magát emögött a kis, fordulékony villámgyors gép mögött.
1984 ben különleges apróság vonta magára az európai szakújságírók figyelmét. A Suzuki GSX-R 400-as könnyű, alumínium négyszögcsövekből hegesztett dupla bölcsővázával és két fényszórós szélidomával külsőre a suzukai nyolcórás versenyen részt vett gyári TT F1-es versenygépre emlékeztetett, de felépítésben messze túlszárnyalta az addigi összes sportmotort. Nem kevesebb mint 59 lóerőt teljesített ez a japán belpiacra gyártott törpe, és 152 kilós száraz súlya mellett a versenygépekre jellemző menettulajdonságaival kápráztatta el a szakembereket. Az egy évvel később megjelent GSX-R 750 az olajhűtésen kívül szinte a 400-as megnövelt mása vaolt. Ahogy a 750-es sikeressé vált a 400-as sem maradhatott le a fejlesztésben.Szinte minden évben apró változtatásokon esett átt de mindig megmaradt a vízhűtés mellett, amit a 750-es csak 1992 ben kapott meg. Sajnos a 400-as is folyamatosan hízott, és 1991 re már 167 kiló volt a száraz súlya. Ugyanebben az évben viszont megjelent egy extra sportos SP-változat is majd 1992-ben a mégsportosabb SP II. A nyitott verziónak 68 lóerőt biztosító élesebb vezérműtengely mellett ez lapos síktolattyűs karburátorral volt felszerelve, amely elektronikus szenzorral jelezte a gyújtáselektronikának a tolattyú állását. A hatsebességes váltó teljes mértéken versenyre alkalmas, szűk fogazást kapott, a kiváló minőségű rugóstagok elöl-hátul minden irányba állíthatók
.
Motor:
Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajzás, négy lapos síktolattyús Mikuni-karburátor 35 mm torokátmérővel. Megszakító nélküli, tranzisztoros gyújtás, generator 220 watt, akkumulátor 12V/10Ah, önindító.
Furat x löket: 56 x 40,4mm
Lökettérfogat: 398 cm3
Erőátvitel:
Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás O-gyűrűs láncal.
Primer Áttétel: 1,96
Szekunder áttétel: 3,42
Váltómű áttételek: 2,42/1,87/1,57/1,37/1,25/1,15
Futómű:
Alumínium zárt szelvény dupla bölcsőváz. Elöl 300 mm-es dupla tárcsafék, négydugattyús féknyergekkel, hátul 210 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugó út elöl/hátul: 135/136 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.50x17 / 4.50x17
Abroncsméret elöl/hátul: 120/60 H 17 / 160/60 H 17
Méret és tömeg:
Tengelytáv: 1375 mm
Villaszög: 65 fok
Utánfutás: 94 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Teletankolt tömeg: 192 kg
Tank/Tartalék: 16/3,5l
Mérési eredmények:
Végsebesség: 207 km/h
Karbantartási adatok:
Szervizintervallumok: 6000 km-enként
Olajcsere, szűrővel: 6000 km-enként
Motorolaj SAE 10W40
Olajmennyiség szűrővel: 3,2 l
Teleszkópvilla olaj: SAE 10
Olajmennyiség villaszáranként 495 ml
Gyújtógyertyák: NGK CR 9 EK
Szelephézag (hidegen)
Szívó: 0,13-0,18mm
Kipufogó: 0,20-0,25mm