Nyitott kapukat döngetett Suzuki a kétkerekűek piacán, amikor 1999-ben bemutatta az SV 650-et. A rendkívül élénk V2-es erőforrás, a fürge futómű, a jó manőverezési készség, valamint a kiváló felszereltség és a kedvező ár kombinációjáért nem csak itthon de Európa más országaiban is sokan lelkesednek. A siker titka az is, hogy az SV nem jelent túl nagy kihívást a kezdőknek, ugyanakkor a rutinosabb pilótáknak sem unalmas, tehát igen sokoldalú motor. A modellváltozat kiválasztásakor alapvetően dönteni kell a csupasz verzió kényelmes üléspozíciója és a félidomos S modell szélvédelme között, bár ez utóbbi ülése sem nevezhető kínpadnak. A jól eltalált vízhűtéses kéthengeres egyaránt alkalmas városi nézelődésre és tempósabb haladásra is, vagyis az SV a versenypálya használatot kivéve minden körülmények között ideális. A típus sikerét jelzi, hogy a Suzuki egyik legsikeresebb modellje, és bár évek óta nem változott sokat, a legtöbb piacon az összesített eladási statisztikák éllovasai közé tartozik.
Természetesen egy sikeres középkategóriás motornak is vannak gyenge pontjai. Már a kezdetektől sok kritikát kapott az SV-k nagyon puha hangolású teleszkópvillája, amely elsősorban gyors tempónál éri el határait. Ezen a tulajdonosok egy része keményebb villarugókkal és a hozzáillő olajjal javít. Az akadozó gyújtáskapcsolót minden bizonnyal pokolba kívánták már néhányan, mások ügyes kézmozdulatokkal indítják Suzukijukat. Ha a váltó rosszul kapcsolható, annak általában a kuplung összetett mechanizmusának pontatlan beállítása az oka és a próbakör után érdemes odafigyelni a vízpumpa ház környékére is, hogy nem szivárog-e valahol a hűtőfolyadék. Azt pedig, hogy vajon a végdobot, a gyűjtőt és a kipufogókönyököt miért hegesztették össze, csak a jó ég tudja. Mindenesetre nem könnyíti meg az SV650 tulajdonosok körében egyébként kedvelt cserekipufogó felszerelését. Általában azonban a Suzuki SV650 robusztus és megbízható, bár az erőforrás a német Motorrad magazin 50 000 kilométeres tartós tesztje után azért mutatott kopásnyomokat.
folyadékhűtésű, 4 ütemű, 8 szelepes, 2 hengeres V motor, 90-os hengerszög, DOHC, |
Hengerűrtartalom: 645 cm3 |
Furat x löket: 81,0 x 62,6 mm |
Sűrítési arány: 11,5:1 |
Max. teljesítmény: 72 LE (52 KW) 9000/min-nál |
Max. forgatónyomaték: 84 Nm 7200/min-nál |
Üzemanyag-ellátás: SDTV üzemanyagbefecskendezés |
Olajozás: nedves karteres |
Váltó: 6 fokozatú körváltó |
Primer hajtás: fogaskerekekkel |
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc |
Váz: alumínium |
Futómű elöl: teleszkópvilla, 41 mm-es belsőcső-átmérővel |
Futómű hátul: központi rugóstag |
Állíthatóság: állítható rugóelőfeszítés |
Villaszög / utánfutás: 65 °/100 mm |
Tengelytáv: 1435 mm |
Fék elöl: 290 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús Tokico féknyereg |
Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg |
Kerék elöl: 17 |
Gumi elöl: 120/70 ZR 17 |
Kerék hátul: 17 |
Gumi hátul: 160/60 ZR 17 |
Hossz: 2120 mm |
Szélesség: 790 mm |
Magasság: 1030 mm |
Ülésmagasság: 800 mm |
Szabadmagasság: 133 mm |
Tanktérfogat: 18 l |
Száraz tömeg: 162 kg |
Menetkész tömeg: 187 kg |